Urmaşul Daciei Spring va fi lansat oficial în 2024 şi va avea o autonomie de până la 400 de kilometri

/
/
21 feb. 22
/

La sfârşitul săptămânii trecute Renault şi-a prezentat rezultatele financiare pentru 2021. Per ansamblu anul trecut a fost unul bun pentru companie, aceasta reuşind să îşi atingă obiectivele stabilite în planificare.

Grupul a obţinut venituri în creştere cu 6.3% vs 2020, ajungând astfel la un total de 46.2 miliarde de euro. Renault a obţinut un profit net de 1 miliard de euro, chiar dacă a livrat cu 4.5% mai puţine maşini decât în 2020 (doar 2.69 milioane unităţi).

În cadrul evenimentului de prezentare a rezultatelor financiare, reprezentanţii Renault au inclus şi o scurtă prezentare a planurilor viitoare ale companiei. Una dintre surprizele de ultim moment a fost cea legată de urmaşul Daciei Spring. Se pare că viitorul model electric Dacia va fi dezvoltat pe arhitectura CMF-AEV, va avea o autonomie de până la 400 de kilometri şi va fi lansat oficial în 2024 (cu doi ani mai devreme decât ştiam iniţial).

„Pentru început platforma CMF-EV va oferi Megane E-Tech, apoi viitorul Scenic și noul Alpine GT crossovert. Platforma CMF-BEV va oferi Renault 5, dar și succesorul lui Renault 4, iar pe CMF-A vom aduce, iar aceasta este o decizie pe care am luat-o în acest an, succesorul Daciei Spring.”, a declarat Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault.

Dacia Spring este prima maşină 100% electrică a mărcii Dacia, iar aceasta se bucură de un succes comercial uriaş în Europa.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.