Vânzările Volkswagen au scăzut în 2024, compania germană având mari probleme pe piaţa chineză

gAuto
/
/
13 ian. 25
/

Volkswagen este unul dintre acei grei ai industriei auto cu o plecare defectuoasă în lupta pentru electrificare, iar acest lucru începe să se vadă deja (bănuiesc că aţi tot văzut în ultimele luni problemele pe care le întâmpină întreg grupul german).

Conform celor mai recente rapoarte, marca Volkswagen a avut un 2024 provocator, vânzările totale ajungând la aproximativ 4.8 milioane de maşini (în scădere cu 1.4% vs 2023). Procentual vorbind, minusul nu este foarte mare, însă Volkswagen are mari probleme în China, ţară unde vânzările de maşini electrice cresc într-un ritm ameţitor.

Volkswagen a vândut pe piaţa chineză doar 2 milioane de maşini noi, în scădere cu 8.3% vs 2023. Din păcate pentru marca germană, concurenţa pe această piaţă este uriaşă, iar pe segmentul modelelor electrice, Volkswagen nu prea contează.

Compania a înregistrat şi în Europa scădere, vânzările de 1.25 milioane de maşini noi fiind cu 1.7% mai mici decât cele realizate în 2023. Practic, pe cele două pieţe cheie ale mărcii au fost înregistrate vânzări în scădere.

Volkswagen a stat mai bine în America de Nord şi America de Sud, regiuni unde vânzările au crescut cu 18.4%, respectiv 21.1%. Problema este că cele două cumulate abia depăşesc cu puţin 1 milion de maşini noi.

Cel mai vândut model Volkswagen în 2024 a fost SUV-ul Volkswagen Tiguan, iar din totalul de 4.8 milioane de maşini noi vândute, doar aproximativ 8% au fost electrice.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).