Vânzările Volkswagen au scăzut în 2024, compania germană având mari probleme pe piaţa chineză

gAuto
/
/
13 ian. 25
/

Volkswagen este unul dintre acei grei ai industriei auto cu o plecare defectuoasă în lupta pentru electrificare, iar acest lucru începe să se vadă deja (bănuiesc că aţi tot văzut în ultimele luni problemele pe care le întâmpină întreg grupul german).

Conform celor mai recente rapoarte, marca Volkswagen a avut un 2024 provocator, vânzările totale ajungând la aproximativ 4.8 milioane de maşini (în scădere cu 1.4% vs 2023). Procentual vorbind, minusul nu este foarte mare, însă Volkswagen are mari probleme în China, ţară unde vânzările de maşini electrice cresc într-un ritm ameţitor.

Volkswagen a vândut pe piaţa chineză doar 2 milioane de maşini noi, în scădere cu 8.3% vs 2023. Din păcate pentru marca germană, concurenţa pe această piaţă este uriaşă, iar pe segmentul modelelor electrice, Volkswagen nu prea contează.

Compania a înregistrat şi în Europa scădere, vânzările de 1.25 milioane de maşini noi fiind cu 1.7% mai mici decât cele realizate în 2023. Practic, pe cele două pieţe cheie ale mărcii au fost înregistrate vânzări în scădere.

Volkswagen a stat mai bine în America de Nord şi America de Sud, regiuni unde vânzările au crescut cu 18.4%, respectiv 21.1%. Problema este că cele două cumulate abia depăşesc cu puţin 1 milion de maşini noi.

Cel mai vândut model Volkswagen în 2024 a fost SUV-ul Volkswagen Tiguan, iar din totalul de 4.8 milioane de maşini noi vândute, doar aproximativ 8% au fost electrice.

Sursa: automarket.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.