Volkswagen solicită Comisiei Europene să amâne introducerea normelor de poluare Euro 7 până în toamna lui 2026

/
/
15 apr. 23
/

Din iulie 2025 ar trebui să intre în vigoare noile norme de poluare Euro 7. Aceasta este cea mai drastică propunere gândită de Comisia Europeană pentru tot ce înseamnă maşini cu motoare termice:

  • emisiile de NOx ar trebui să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule ar trebui să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).

Normele Euro 7 vor interveni şi asupra particulelor generate de sistemele de frânare, asta înseamnă că şi maşinile electrice vor fi afectate de acestea. De asemenea, vehiculele vor avea obligaţia să respecte noile norme chiar şi după 200.000 de km rulaţi.

Volkswagen a solicitat săptămâna aceasta Comisiei Europene să amâne introducerea noilor norme până în toamna anului 2026, deoarece dacă se păstrează actuala formă, compania va fi nevoită să oprească producţia mai multor modele cu motoare termice. În completarea solicitării, Volkswagen susţine că furnizorii de piese care pot respecta noile norme sunt limitaţi, iar costurile de producţie vor fi mai mari. Veniturile producătorilor vor fi astfel puse sub presiune, una care există oricum deja în contextul tranziţiei către maşinile electrice.

Sursa: autonews.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.