Vreau Dacia Spring, dar cum fac cu încărcarea bateriei?

17/10/2020

Cei ce mă cunosc (măcar virtual) ştiu că în viaţa de zi cu zi lucrez la o bancă şi că fac naveta între Brăila şi Galaţi cel puţin 5 zile din cele 7 ale unei săptămâni. Această navetă implică nişte costuri suplimentare pentru mine, iar aici mă refer în principal la carburant, dar să nu uităm şi uzura maşinii.

Pentru a reduce aceste costuri în vara lui 2018 mi-am montat instalaţie GPL pe al meu Ford Focus, iar dacă sunteţi interesaţi în ce a constat acest proces, găsiţi toate detaliile în acest articol. Până acum am mers peste 45.000 de kilometri pe GPL şi nu am avut nicio problemă, totul a funcţionat şi funcţionează perfect (cu menţiunea că fac revizia tehnică a instalaţie cum spune la carte, adică la 15.000 de kilometri).

Săptămâna aceasta Dacia a prezentat oficial prima sa maşină electrică, Dacia Spring. Bănuiesc că nu există cititor de-al nostru care nu a aflat de acest lucru, dar dacă există, aici are toate detaliile acestei premieri. După lansare primul gând în mintea mea a fost că această maşină ar fi excelentă pentru mine, cel ce face naveta între oraşe foarte apropiate. Chiar am discutat puţin cu Darius şi Nicuşor pe acest subiect pe Facebook:

Reprezentanţii Dacia au anunţat oficial că preţul acestei maşini va fi sub 20.000 de euro, iar dacă guvernul păstrează voucherul de 10.000 de euro pentru maşini full electric, ar fi un super deal (cred eu). Că va fi 8.000, 9.000 sau 10.000 euro, preţul de plecare (cu voucher) tot mi se pare bun.

Dacia Spring va oferi în teorie o autonomie de 200 şi ceva de kilometri. Eu parcurg zilnic undeva la 45 – 50 de kilometri în interes de serviciu, deci în cel mai pesimist scenariu voi avea autonomie pentru 4 zile. Mulţumitor, deci pare a fi o variantă demnă de luat în calcul.

Şi totuşi, pentru că de fiecare dată există un “dar”, cum încarc eu bateria dacă stau la bloc ? Conform gps-online.webshow.ro la mine în oraş există o singură staţie de încărcare maşini electrice, iar aceea este la mall. Cu siguranţă nu voi sta câteva ore la fiecare 4-5 zile în parcarea mall-ului să încărc maşina, e stupid (din punctul meu de vedere).

Ce soluţii am ?

  • soluţia cea mai basic ar fi să o las peste noapte la curte la ai mei părinţi să o încarc normal la priză. Este cea mai simplă, însă cea mai puţin de dorit pentru că nu am garaj (nu pot lăsa prelungitorul peste noapte afară pe stradă);
  • o altă variantă la care m-am gândit este că poate cu apariţia Dacia Spring şi a cererii mare, vor apărea mai multe staţii de încărcare, unele chiar de 30 kW pentru a beneficia de încărcarea rapidă (asta rămâne de văzut). Pot lăsa maşina 1-2 ore la încărcat dacă am o staţie de încărcare pe lângă casă (şi sunt şanse mari să am pentru că stau într-o zonă centrală);
  • m-am gândit şi la o a treia opţiune, aceea a unui accesoriu care să îmi permită să încarc maşina acasă la 7.4 kW (cazul ideal ar fi să fie la 30 kW). Adică aş putea să vin de la muncă pe la ora 18 şi să pun maşina la încărcat 2-3 ore cât să mai am autonomie 1-2 zile, iar încărcarea completă o voi face în weekend. Dar există un astfel de accesoriu (nu ştiu, întreb) ? Dacă există, cât costă ? Mă refer la un accesoriu pe care să îl leg la priza de acasă (nu ştiu dacă este tâmpită sau nu ideea, însă la asta m-am gândit fără a face vreun research în prealabil).

Dacia Spring poate fi o soluţie pentru foarte mulţi în momentul acesta, în special pentru cei care sunt foarte activi în zona urbană, cum sunt şi eu. Dar există o problemă destul de mare cu infrastructura de încărcare a bateriilor. Cum rezolvăm această situaţie ? De exemplu, ce soluţii punctuale aveţi pentru cazul meu ?

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.