România şi alte patru state membre ale Uniunii Europene vor să amâne interzicerea motoarelor termice cu încă 5 ani

/
/
27 iun. 22
/

La începutul acestei luni aflam că Parlamentul European a votat adoptarea pachetului legislativ care propune reducerea emisiilor de CO2 cu 100% până în 2035 (raportat la anul de referinţă 2021). Pachetul a fost adoptat cu 339 voturi pentru, 249 împotrivă şi 24 abţineri.

Prin această decizie se confirmă oficial că din 2035 în Uniunea Europeană nu se vor mai putea comercializa maşini cu motoare termice.

Totuşi, pentru că întotdeauna există un totuşi, mai multe state membre au început dejă să se împotrivească proiectului sub forma votată în Parlamentul European. Săptămâna trecută aflam că Germania nu va fi de acord cu această decizie, iar mai nou a apărut un document oficial consultat de Reuters care susţine că 🇮🇹Italia🇮🇹, 🇵🇹Portugalia🇵🇹, 🇸🇰Slovacia🇸🇰, 🇧🇬Bulgaria🇧🇬 şi 🇷🇴România🇷🇴 vor să amâne interzicerea motoarelor termice cu încă 5 ani.

Cele cinci ţări cer o reducere cu 80% a emisiilor de CO2 la mașini până în 2035 și de 100% până în 2040. Justificarea acestora este legată de perioada de tranziţie, una foarte scurtă. Sunt şanse foarte mari ca până în 2035 numărul de staţii de încărcare să fie insuficiente pentru un parc auto format preponderent din maşini electrice. În plus, există diferenţe semnificative între ţările membre în ceea ce priveşte puterea de cumpărare.

Această solicitare a celor cinci ţări s-ar putea să le fi dat o nouă idee reprezentanţilor Uniunii Europene, deoarece surse neoficiale susţin că în prezent se lucrează la o lege care va obliga statele membre să construiască milioane de staţii de încărcare până în 2030. Fiecare ţară va avea praguri minime de atins anual.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Tesla lansează în Europa modelul Tesla Model 3 Standard, unul cu preţ de plecare de 36.990 euro TVA inclus (cea mai ieftină versiune de pe bătrânul continent)

În prezent cea mai ieftină Tesla din Europa este Tesla Model 3 RWD, cea care are un preţ de plecare de 41.990 euro TVA inclus.

Volkswagen ID.Unyx 08 – primul SUV electric Volkswagen făcut cu tehnologie chinezească de la XPeng

Volkswagen a lansat în această săptămână un nou SUV, unul 100% electric denumit commercial Volkswagen ID.Unyx 08. Acesta a fost dezvoltat de către de către Volkswagen Group China Technology Company împreună cu producătorul auto XPeng.

Am condus Renault 4 E-Tech electric – primele impresii

În urmă cu câteva zile, Renault a organizat un eveniment în cadrul căruia am avut ocazia de a testa două modele recent introduse pe piața din România. Primul despre care expun câteva impresii este Renault 4 E-Tech electric, al doilea este Renault Austral facelift.