O nouă propunere bizară pune pe jar şoferii din Uniunea Europeană, maşinile ce cântăresc mai mult de 1.8 tone urmând a necesita un permis de conducere cu altă categorie

/
/
1 oct. 23
/

Luna aceasta aflam că SUV-urile sunt foarte iubite în Europa, în primele şase luni ale anului acestea reprezentând mai bine de jumătate din toată piaţa auto. Sigur că termenul de SUV este utilizat în exces la nivel de marketing, modele precum Ford Puma sau Toyota Yaris Cross neavând nicio treabă cu logica din spatele termenului de sport utility vehicle.

Şi pentru că în Uniunea Europeană sunt şi multe ciudăţenii, o nouă propunere legislativă cel puţin bizară agită din nou spiritele în rândul şoferilor. Politicianul francez Karima Delli îşi doreşte să îngreuneze accesul europenilor la maşinile grele, acesta susţinând că această categorie de autovehicule sunt mult mai poluante, ocupă spaţii de parcare mai mari şi reduce astfel numărul locurilor de parcare din oraşe şi sunt mult mai periculoase pentru pietoni.

Astfel, Karima Delli (susţinută de partidele extremiste şi cele verzi) propune noi condiţii legislative pentru maşinile ce cântăresc mai mult de 1.8 tone:

  • şoferii ce vor dori să conducă un astfel de autovehicul vor avea nevoie ca permisul de conducere să includă şi categoria B+ (practic actualul permis standard ce include doar categoria B nu va mai fi suficient, pentru clasa B+ urmând a se da alte teste şi a se cheltui alţi bani);
  • pentru a conduce un astfel de autovehicul, şoferii vor trebui să aibă împlinită vârsta de 21 de ani;
  • nu doar vârsta va fi importantă, ci şi experienţa, astfel că şoferii fără o experienţă de minim 2 ani nu vor putea accesa categoria B+.

Problema mare a acestei propuneri este aceea că stimata doamnă Karima Delli nu ştie că maşinile electrice sunt foarte grele din cauza bateriilor. De exemplu, Tesla Model 3 depăşeşte în anumite configuraţii 1.8 tone greutate şi nu este deloc o maşină foarte mare.

Dacă această propunere legislativă va trece, sunt şanse mari ca în viitor cu permis categoria B să putem conduce doar maşini mici de oraş.

Sursa: ruetir.com, sursa foto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.