O nouă propunere bizară pune pe jar şoferii din Uniunea Europeană, maşinile ce cântăresc mai mult de 1.8 tone urmând a necesita un permis de conducere cu altă categorie

/
/
1 oct. 23
/

Luna aceasta aflam că SUV-urile sunt foarte iubite în Europa, în primele şase luni ale anului acestea reprezentând mai bine de jumătate din toată piaţa auto. Sigur că termenul de SUV este utilizat în exces la nivel de marketing, modele precum Ford Puma sau Toyota Yaris Cross neavând nicio treabă cu logica din spatele termenului de sport utility vehicle.

Şi pentru că în Uniunea Europeană sunt şi multe ciudăţenii, o nouă propunere legislativă cel puţin bizară agită din nou spiritele în rândul şoferilor. Politicianul francez Karima Delli îşi doreşte să îngreuneze accesul europenilor la maşinile grele, acesta susţinând că această categorie de autovehicule sunt mult mai poluante, ocupă spaţii de parcare mai mari şi reduce astfel numărul locurilor de parcare din oraşe şi sunt mult mai periculoase pentru pietoni.

Astfel, Karima Delli (susţinută de partidele extremiste şi cele verzi) propune noi condiţii legislative pentru maşinile ce cântăresc mai mult de 1.8 tone:

  • şoferii ce vor dori să conducă un astfel de autovehicul vor avea nevoie ca permisul de conducere să includă şi categoria B+ (practic actualul permis standard ce include doar categoria B nu va mai fi suficient, pentru clasa B+ urmând a se da alte teste şi a se cheltui alţi bani);
  • pentru a conduce un astfel de autovehicul, şoferii vor trebui să aibă împlinită vârsta de 21 de ani;
  • nu doar vârsta va fi importantă, ci şi experienţa, astfel că şoferii fără o experienţă de minim 2 ani nu vor putea accesa categoria B+.

Problema mare a acestei propuneri este aceea că stimata doamnă Karima Delli nu ştie că maşinile electrice sunt foarte grele din cauza bateriilor. De exemplu, Tesla Model 3 depăşeşte în anumite configuraţii 1.8 tone greutate şi nu este deloc o maşină foarte mare.

Dacă această propunere legislativă va trece, sunt şanse mari ca în viitor cu permis categoria B să putem conduce doar maşini mici de oraş.

Sursa: ruetir.com, sursa foto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.