În prima lună după ce în Germania au fost eliminate bonusurile acordate pentru achiziţiile de maşini electrice, vânzările acestora au scăzut cu aproape 55%

/
/
11 feb. 24
/

Este foarte clar că vânzările de maşini electrice au fost crescute artificial şi de bonusurile generoase acordate de guvernele europene, iar aici evidenţiez fără doar şi poate şi ţara noastră (ştiu că la un moment dat acordam cel mai mare bonus din toată Uniunea Europeană).

Germania a decis să renunţe la aceste ajutoare acordate populaţiei din 2024, astfel că vânzările de maşini electrice în luna ianuarie s-au prăbuşit. Comparativ cu decembrie 2023, vânzările de maşini electrice au scăzut cu 54.9%. Nici modelele plug-in-hybrid nu au fost mai norocoase, în acest caz scăderea fiind de 19.6%.

Interesant este că germanii s-au întors la maşinile convenţionale, vânzările acestea crescând surprinzător. Maşinile cu motoare pe benzină au avut o creştere de 9.1%, în timp ce modelele cu motoare diesel au atins o creştere de 9.5%.

Acum dacă suntem corecţi, comparaţia făcută de autorii articolului nu este chiar foarte justă, pentru că ei au comparat două luni consecutive şi nu aceeaşi lună din ani diferiţi. Personal cred că au cam comparat mere cu pere, pentru că decembrie este cunoscută ca fiind o lună bună a vânzărilor de orice fel şi în plus bonusul dat de stat a fost activ, în timp ce perioada ianuarie – februarie este tradiţional modestă în vânzări.

Sursa: carscoops.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.