Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV) a anunţat prin intermediul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) cum a stat piaţa auto din România la nivelul înmatriculărilor în 2021.
Maşini noi;
În 2021 au fost înmatriculate 121.208 maşini noi, adică cu 4.1% mai puţine decât în 2020 când au fost înmatriculate 126.351 de unităţi.
Iată cum arată un top 5 după marcă:
- Dacia – 34.788 unităţi, -12.9% vs 2020;
- Hyundai – 9.532 unităţi, +39.1% vs 2020;
- Toyota – 8.942 unităţi, +39.3% vs 2020;
- Ford – 8.195 unităţi, +13.7% vs 2020;
- Renault – 8.125 unităţi, -20.9% vs 2020.
Observaţi că Dacia rămâne lider incontestabil când vine vorba de înmatriculări de maşini noi, având o cotă de piaţă de aproximativ 28%. Un loc surprinzător este cel ocupat de Hyundai, producător care a stat bine cu stocurile şi care practică preţuri oneste în raport cu calitatea oferită.
Maşini rulate;
Anul trecut au fost înmatriculate în România 395.759 maşini rulate, adică cu 3.7% mai multe decât în 2020. Nu avem o creştere impresionantă, însă se observă în continuare apetitul românilor pentru maşini rulate.
Iată cum arată un top 5 după marcă:
- Volkswagen – 98.097 unităţi, +3.3% vs 2020;
- Audi – 38.514 unităţi, +0.8% vs 2020;
- BMW – 34.481 unităţi, -0.2% vs 2020;
- Ford – 27.433 unităţi, -4.1% vs 2020;
- Opel – 25.684 unităţi, -7.0% vs 2020.
Aşa cum Dacia conduce detaşat categoria ei, acelaşi lucru se întâmplă şi cu Volkswagen. Producătorul german are o cotă de piaţă de aproape 25%, iar dacă ar fi să fac o paralelă oarecum inutilă, numărul de maşini rulate Volkswagen înmatriculate în 2021 reprezintă aproape 81% din toată piaţa auto de maşini noi.
Despre Audi şi BMW doar de bine, sunt deja tradiţie cazanele 🚗 modelele mai vechi aduse din Germania de la nişte bătrânici ce le-au ţinut în garaj.