Comisia Europeană a cerut oficial interzicerea la vânzare a maşinilor cu motoare termice din 2035. Ce obligaţie au statele membre ?

/
/
14 iul. 21
/

Aşa cum discutam săptămâna trecută, inevitabilul s-a produs. Comisia Europeană a prezentat astăzi pachetul climatic Green Deal, cel care are drept ţintă majoră transformarea Europei în primul continent neutru climatic în 2050.

În cadrul acestui plan este inclusă şi măsura mult controversată de a interzice vânzarea maşinilor cu motoare termice din 2035. Această soluţie a creat deja două tabere: statele cu producători auto importanţi (Germania, Spania, Franţa, Italia) cer mai mult timp şi mai multe resurse financiare, în timp ce statele fără constructori auto (Austria, Olanda, Danemarca) cer implementarea în cel mai scurt timp posibil, în forma cea mai prietenoasă mediului.

Cu siguranţă vor exista foarte multe discuţii pe subiect, propunerea Comisiei Europene urmând a fi discutată şi votată în Parlamentul European.

Ce obligaţie au statele membre ?

Propunerea Comisiei Europene vine şi cu o obligaţie importantă pentru statele membre. Fiecare ţară va trebui să asigure pe autostrăzi staţii de încărcare şi alimentare la fiecare 60 km pentru încărcarea cu energie electrică și la fiecare 150 km pentru realimentarea cu hidrogen.

La sfârşitul anului 2020 în Uniunea Europeană existau aproximativ 260.000 puncte de încărcare pentru maşinile electrice (majoritatea în Germania, Franţa şi Olanda). În România erau 500.

Sursa: hotnews.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.