gAuto

Vă vine să credeţi sau nu, am ajuns şi la jumătatea acestui an, o perioadă frumoasă pentru majoritatea dintre noi, deoarece urmează clasicele concedii de vară.

La jumătatea anului a ajuns şi piaţa auto din România, iar situaţia aferentă primelor şase luni arată foarte bine. Deşi preţurile maşinilor sunt din ce în ce mai mari, românii cumpără din ce în ce mai mult (aş zice că acest aspect este unul îmbucurător).

În ceea ce priveşte maşinile second-hand, în perioada ianuarie – iunie 2024 au fost înmatriculate pentru prima dată în România 151.546 maşini, în creştere cu 22.76% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

La nivelul maşinilor noi, situaţia este puţin mai temperată, însă şi aici trendul este unul pozitiv. În prima jumătate din 2024 au fost înmatriculate 82.505 maşini, în creştere cu 12.03% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023.

La nivel de marcă, situaţia se prezintă astfel:

  • Dacia – 26018 unităţi;
  • Toyota – 7088 unităţi;
  • Renault – 5811 unităţi;
  • Skoda – 5779 unităţi;
  • Hyundai – 4852 unităţi;
  • Volkswagen – 4677 unităţi;
  • Ford – 3630 unităţi;
  • Suzuki – 2878 unităţi;
  • Mercedes – 2695 unităţi;
  • BMW – 2505 unităţi.

Observaţi că Dacia rămâne lider autoritar, marca românească având o cotă de piaţă de peste 31%. Locurile 2 şi 3 sunt ocupate la mare distanţă de Toyota (8.5% cotă de piaţă) şi Renault (7% cotă de piaţă).

Interesant de observat că primele 10 mărci ca volume din România acoperă aproape 80% din totalul înmatriculărilor de maşini noi.

Sursa: acarom.ro