Fenomenul „Fleximan” ia amploare în Italia, ţară unde se taie camerele radar fixe

/
/
30 ian. 24
/

Ceea ce părea o glumă proastă făcută de un italian ce îşi spune Fleximan, a devenit un adevărat fenomen în Italia, astfel că poliţiştii din această ţară sunt nevoiţi să păzească camerele radar şi de monitorizare a traficului.

Povestea începe undeva în toamna anului trecut, atunci când un italian supărat că a primit prea multe amenzi de circulaţie de la camerele radar fixe a început, rar, dar constant, să le taie cu popularul flex (polizor unghiular). Imediat ce numele de Fleximan a apărut pe reţelele de socializare şi în presă, fenomenul a luat amploare, italienii considerându-l un veritabil Robin Hood al zilelor noastre.

În prezent în Italia camerele radar fixe sunt tăiate din ce în ce mai des de tipi dubioşi, iar după fiecare tăieri aceştia lasă mesaje de genul „Aici a fost Fleximan” sau „Fleximan a venit”.

Fenomentul a ajuns la nivelul în care Fleximan a devenit şi personaj de benzi desenate.

Carabinierii s-au organizat şi patrulează în regiunile de risc, iar alţi colegi investighează cazul şi caută vinovaţi.

Această aşa zisă mişcare a luat amploare şi pentru că în ultimii ani s-au înmulţit amenzile de circulaţie în Italia, ţară cu cel mai mare număr de decedaţi în accidentele rutiere din Europa de Vest (54 de decese la 1 milion de locuitori în 2022). Să le zică cineva la uaminii ăştia că în România avem o rată de 93 de decese la 1 milion de locuitori şi nu se mai plânge nimeni. Bine, noi nu avem nici ce tăia, poate doar nişte panglici pe la evenimente.

Sursa: bbc.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…