În prima lună după ce în Germania au fost eliminate bonusurile acordate pentru achiziţiile de maşini electrice, vânzările acestora au scăzut cu aproape 55%

/
/
11 feb. 24
/

Este foarte clar că vânzările de maşini electrice au fost crescute artificial şi de bonusurile generoase acordate de guvernele europene, iar aici evidenţiez fără doar şi poate şi ţara noastră (ştiu că la un moment dat acordam cel mai mare bonus din toată Uniunea Europeană).

Germania a decis să renunţe la aceste ajutoare acordate populaţiei din 2024, astfel că vânzările de maşini electrice în luna ianuarie s-au prăbuşit. Comparativ cu decembrie 2023, vânzările de maşini electrice au scăzut cu 54.9%. Nici modelele plug-in-hybrid nu au fost mai norocoase, în acest caz scăderea fiind de 19.6%.

Interesant este că germanii s-au întors la maşinile convenţionale, vânzările acestea crescând surprinzător. Maşinile cu motoare pe benzină au avut o creştere de 9.1%, în timp ce modelele cu motoare diesel au atins o creştere de 9.5%.

Acum dacă suntem corecţi, comparaţia făcută de autorii articolului nu este chiar foarte justă, pentru că ei au comparat două luni consecutive şi nu aceeaşi lună din ani diferiţi. Personal cred că au cam comparat mere cu pere, pentru că decembrie este cunoscută ca fiind o lună bună a vânzărilor de orice fel şi în plus bonusul dat de stat a fost activ, în timp ce perioada ianuarie – februarie este tradiţional modestă în vânzări.

Sursa: carscoops.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).