Citesc un articol din Money Express în care se vorbeşte de modul în care face Apple afaceri prin intermediul device-urilor sale: iPhone şi acum iPad, iAd (platformă de publicitate ce urmează a fi integrată în aplicaţiile pentru gagdeturile amintite ce va genera 40% pentru compania din Cupertino).
         Se pierde ceva din vedere. O avea Apple o anumită siglă dar nu sunt ei miezul internetului iar tendinţe de generalizare şi web 3.0 se cantonează înspre facebook a cărui caracteristică principală este share-ul nelimitat de informaţii, foto şi video via online.
         Sunt văzute în mod negativ cele două decenii de internet căci au fost “gratuite”. Acum, serios vorbind, fiecare publisher de la noi din zona de online îşi freacă mâinile în aşteptarea abonamentului pe care îl vor implementa. Acum adună cititori şi pe viitor se vor mulţumi cu 1$ de la 10% din aceştia (într-un scenariu pozitiv). Cu siguranţă calculele nu le vor ieşi. Deocamdată modelul de afaceri al Google domină şi nu cred în perioada următoare să se schimbe prea mult. Este scos în faţă internetul mobil dar uitaţi-vă numai la cota pe care o deţine. Mai este cale lungă până la detronarea “desktop internetului”. Apple este tare pe zona de mobile, cu precădere.
         Publicitatea va fi motorul internetului în continuare ca şi în zona tv. Conţinutul plătit va fi precum posturile pentru care trebuie să plăteşti un abonament suplimentar, un număr redus de persoane se vor încadra şi cu siguranţa se vor orienta spre ceva ce le aduce un plus în domeniul în care activează.
         Oricum nu este nevoie să fii specialist ca să realizezi că o taxă nu mulţumeşte utilizatorul.

Categorii: arhiva
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Emil Dragotă

Co-Fondator al GADGET.ro; Pasionat de tehnologia mobilă, scrie review-urile pentru telefoane mobile, tablete, portabile, aparate foto & video, diferite gadgets etc. Utilizează Google Pixel 7 Pro + Samsung Galaxy S23 Ultra, tableta Samsung Galaxy Tab S9 Ultra și Sony ZV-E10 pentru fotografiile și materialele video făcute la recenziile de pe site. Notebook-ul de gaming ASUS ROG Zephyrus M16 a fost transformat în desktop PC ad-hoc prin conectare la două monitoare. Îi plac discuțiile civilizate bazate pe argumente.