Piaţa auto a avut un aprilie dezastruos în întreaga lume, însă cifrele din Italia sunt poate cele mai sumbre. Foarte probabil aceasta va rămâne în istoria auto a Italiei ca fiind cea mai neagră lună înregistrată vreodată (de când se fac aceste statistici).
Situaţia pentru apriliei 2020 în Italia sună astfel:
- şase mărci nu au vândut nimic: Chevrolet, Infiniti, Aston Martin, Ferrari, Maserati şi Lada;
- două mărci au vândut o singură maşină: Ssangyong şi Smart;
- majoritate mărcilor au avut scăderi de peste 90%, multe branduri puternice având scăderi de peste 99%: -99.02% (Hyundai), -99.1% (Volkswagen), -99.16% (Mazda), -99.19% (Dacia), -99.33% (Suzuki), -99.37% (Toyota), -99.59% (Nissan), etc.
- două mărci au stat mai “bine”: -50.24% (Tesla) şi -73.91% (Lamborghini);
- vânzări totale de 4279 autovehicule, adică un -97.55% raportat la aceeaşi perioadă din 2019.
Dacia a reuşit să vândă doar 69 de maşini, din care 46 au fost Dacia Duster.
Aceste cifre sunt dure, însă au fost obţinute în contextul în care toată ţara a fost închisă. Din luna mai lucrurile se vor mai îndrepta, însă chiar şi aşa industria auto rămâne puternic afectată de această criză şi nu mare mi-ar fi mirarea ca în câteva săptămâni / luni să asistăm la concedieri masive, poate chiar închideri de fabrici.