gAuto

ACEA (Asociaţia Europeană a Producătorilor de Automobile) a publicat cele mai recente informaţii legate de piaţa auto europeană pentru anul în curs.

Astfel, pentru prima dată în istorie, vânzările de maşini electrice le-a depăşit pe cele diesel pe parcursul unui an. În perioada ianuarie – octombrie, adică în primele 10 luni ale anului, 14% din înregistrările auto noi din Uniunea Europeană au fost electrice, în timp ce pentru diesel înregistrările s-au oprit la 13.9%.

Cum diferenţa dintre electrice şi diesel creşte de la lună la lună, 2023 va fi cu certitudine primul an complet în care se vor vinde mai multe maşini electrice decât vehicule cu motoare diesel.

Iată cum se prezintă situaţia totală în primele 10 luni ale anului:

  • Motoare benzină – 35.9% din total înregistrări (3.161.424 maşini, +11.8% vs 2022);
  • Motoare hybrid – 25.5% din total înregistrări (2.243.256 maşini, +29.8% vs 2022);
  • Motoare electrice – 14% din total înregistrări (1.233.912 maşini, +53.1% vs 2022);
  • Motoare diesel – 13.9% din total înregistrări (1.221.230 maşini, -5% vs 2022);
  • Motoare plug-in hybrid – 7.6% din total înregistrări (669.632 maşini, +1% vs 2022);
  • Altele – 3% din total înregistrări (265.562 maşini, +17.6% vs 2022).

Vânzările de maşini noi în Uniunea Europeană au crescut semnificativ raportat la 2022, astfel în primele 10 luni ale anului avem un plus de 16.7%.

Dacia are o cotă de piaţă de 4.9% în Uniunea Europeană, în perioada ianuarie – octombrie marca românească reuşind să comercializeze 434.182 maşini (+22.7% vs 2022).