Filme

Pentru Netflix creşterea numărului de abonaţi a fost tot timpul un instrument de referinţă pentru a arăta acţionarilor cât de bine stă compania. După renunţarea la account sharing, numărul de abonaţi noi a crescut substanţial, forţaţi desigur de împrejurări. Doar în ultimele 3 luni numărul acestora a crescut cu 9.33 milioane, ajungându-se astfel la un total de aproximativ 270 de milioane de abonaţi la nivel global.

Specialiştii însă estimează că piaţa americană de streaming video a ajuns la saturaţie, la fel şi multe alte pieţe din ţări cu potenţial. Din acest motiv numărul abonaţilor nu prea mai are cum să crească în acelaşi ritm, iar Netflix pare a confirma această ipoteză prin schimbarea strategiei.

Compania a anunţat că din 2025 nu va mai anunţa numărul de abonaţi şi nici veniturile obţinute per utilizator. „În primele noastre zile, când aveam profituri sau venituri mici, creșterea numărului de membri era un indicator puternic al potențialului nostru” se arată într-un comunicat al companiei, însă de anul viitor Netflix se va concentra pe evidenţierea veniturilor şi a profitabilităţii.

Este clar că o stagnare a numărului de abonaţi nu ar ajuta compania la bursă, aspect observat rapid după acest anunţ. Acţiunile Netflix au scăzut în doar câteva ore cu 7.3% până la un minim de 565.85 dolari / unitate, în această scurtă perioadă valoarea de piaţă a companiei american scăzând cu aproximativ 19 miliarde de dolari.

Prognozele pentru Netflix nu sunt optimiste, analiştii afirmând că gigantul din piaţa de streaming video va genera în următoarele trimestre venituri din ce în ce mai mici (asta dacă nu măreşte iar preţurile). Profitabilitatea însă va rămâne ridicată deoarece Netflix va taia din costurile producţiilor noi.

Surse: engadget.com, profit.ro