Peste tot citesc despre aşa zisa criză a semiconductorilor în piaţa auto, însă rapoartele din ultimele luni / trimestre vin doar cu creşteri în ale vânzărilor.
Cel mai nou astfel raport este pentru primul trimestru din 2022. La nivelul Uniunii Europene au fost înmatriculate 365.360 de maşini, cu 17% mai multe decât în aceeaşi perioadă din 2021. În România situaţia este şi mai bună, în perioada ianuarie – martie fiind înmatriculate 28.978 de maşini noi, adică cu 39.57% mai multe decât în primul trimestru al anului trecut.
Iată care este topul celor mai vândute mărci auto:
- Dacia – 7395 unităţi;
- Hyundai – 2667 unităţi;
- Ford – 2222 unităţi;
- Skoda – 2001 unităţi;
- Toyota – 1968 unităţi;
- Volkswagen – 1838 unităţi;
- Renault – 1720 unităţi;
- Mercedes-Benz – 1005 unităţi;
- Peugeot – 947 unităţi;
- Kia – 661 unităţi.
Observaţi că în continuare Dacia rămâne lider detaşat, înmatriculările brandului românesc fiind mai multe decât locurile 2, 3 şi 4 împreună. O surpriză care se repetă şi rămâne acolo în top este Hyundai, iar la polul opus avem Suzuki, marcă ce în ultima perioadă era prezentă în top 10 prin vânzările foarte bune de Vitara şi S-Cross.