Piaţa auto din România îşi continuă evoluţia pozitivă şi după a şaptea lună a anului, chiar dacă în iulie numărul înmatriculărilor a scăzut cu 4.2% YoY, până la 13.057 unităţi.
Această scădere poate fi pusă pe seama numărului mare de înmatriculări realizat de către dealeri în lune iunie în contextul în care de la 1 iulie au intrat în vigoare noile reglementări în materie de siguranţă a vehiculelor în Uniunea Europeană (GSR2). În baza noilor reglementări, mai multe modele nu mai putea fi înmatriculate dupa 1 iulie deoarece nu mai îndeplineau cerinţele minime (un exemplu este Dacia Duster 2, model care a fost retras de pe piaţă de Dacia).
Revenind la situaţia la zi a pieţei auto din ţara noastră, până la 31 iulie 2024 au fost înmatriculate 96.562 maşini noi, o cifră în creştere cu 10.64% YoY. Piaţa este dominată fără emoţii de către Dacia, marca românească având o cotă de peste 30%.
Iată cele mai importante 10 nume la nivel de înmatriculări în primele 7 luni din 2024:
- Dacia – 29.635 unităţi;
- Toyota – 8.275 unităţi;
- Renault – 6.571 unităţi;
- Skoda – 6.416 unităţi;
- Hyundai – 5.930 unităţi;
- Volkswagen – 5.528 unităţi;
- Ford – 4.085 unităţi;
- Mercedes – 3.209 unităţi;
- Suzuki – 3.103 unităţi;
- BMW – 3.024 unităţi.
Ceva s-a întamplat în cazul Hyundai, posibil ca anterior să fi existat o campanie promoţională sau pur şi simplu acum au fost livrate mai multe comenzi. Doar în luna iulie Hyundai a înmatriculat 1078 unităţi, mai bine de 40% fiind modelul Hyundai Tucson.