Românii nu au încă încredere în mărcile auto chinezeşti, cota de piaţă a acestora fiind în luna august de sub 3% (deşi sunt 10 branduri cu vânzări active, doar MG contează cu adevărat)

gAuto
/
/
7 sept. 25
/

Aţi observat că în ultima perioadă din ce în ce mai multe mărci chinezeşti au intrat oficial în România şi chiar dacă au investit foarte mult în promovare şi au făcut parteneriate solide cu dealeri mari din ţară, vânzările încă se lasă aşteptate.

În luna august au fost înmatriculate în ţara noastră 15.125 maşini noi, în creştere cu 51.67% vs august 2024, iar din acest total, maşinile chinezeşti au obţinut o cotă de piaţă de sub 3%:

  • BAIC – a înmatriculat 7 unităţi;
  • BYD – a înmatriculat 28 unităţi;
  • CHERY – a înmatriculat 9 unităţi;
  • DFSK – a înmatriculat 9 unităţi;
  • FORTHING – a înmatriculat 2 unităţi;
  • GEELY – a înmatriculat 67 unităţi;
  • JETOUR – a înmatriculat 1 unitate;
  • LEAPMOTOR – a înmatriculat 1 unitate;
  • LYNK & CO – a înmatriculat 4 unităţi;
  • MG – a înmatriculat 313 unităţi;

Observaţi că avem un total de 441 unităţi înmatriculate, adică o cotă de piaţă la virgulă de 2.91%. Puţin, foarte puţin.

Dacă luăm la analizat cifrele, se vede cu ochiul liber că 75% din aceste 441 unităţi sunt reprezentante de marca MG, singura despre care putem spune că are un cuvânt de spus în acest moment. Geely încă încearcă, dar vânzările încă nu sunt din cele mai încurajatoare, iar BYD creşte, însă în ritmul melcului (brandul chinez anunţa la intrarea oficială din primăvară că îşi doreşte ca până la final de an să vândă 5000 de unităţi şi abia dacă a vândut puţin peste 30 de unităţi, cu august inclus).

La capitolul mari dezamăgiri aş menţiona Leapmotor şi Lynk & Co, nume care sunt vizibile în România doar prin campaniile de marketing din online şi prin review-urile şi analizele bloggerilor auto.

Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.