Aţi observat că în ultima perioadă din ce în ce mai multe mărci chinezeşti au intrat oficial în România şi chiar dacă au investit foarte mult în promovare şi au făcut parteneriate solide cu dealeri mari din ţară, vânzările încă se lasă aşteptate.
În luna august au fost înmatriculate în ţara noastră 15.125 maşini noi, în creştere cu 51.67% vs august 2024, iar din acest total, maşinile chinezeşti au obţinut o cotă de piaţă de sub 3%:
- BAIC – a înmatriculat 7 unităţi;
- BYD – a înmatriculat 28 unităţi;
- CHERY – a înmatriculat 9 unităţi;
- DFSK – a înmatriculat 9 unităţi;
- FORTHING – a înmatriculat 2 unităţi;
- GEELY – a înmatriculat 67 unităţi;
- JETOUR – a înmatriculat 1 unitate;
- LEAPMOTOR – a înmatriculat 1 unitate;
- LYNK & CO – a înmatriculat 4 unităţi;
- MG – a înmatriculat 313 unităţi;
Observaţi că avem un total de 441 unităţi înmatriculate, adică o cotă de piaţă la virgulă de 2.91%. Puţin, foarte puţin.
Dacă luăm la analizat cifrele, se vede cu ochiul liber că 75% din aceste 441 unităţi sunt reprezentante de marca MG, singura despre care putem spune că are un cuvânt de spus în acest moment. Geely încă încearcă, dar vânzările încă nu sunt din cele mai încurajatoare, iar BYD creşte, însă în ritmul melcului (brandul chinez anunţa la intrarea oficială din primăvară că îşi doreşte ca până la final de an să vândă 5000 de unităţi şi abia dacă a vândut puţin peste 30 de unităţi, cu august inclus).
La capitolul mari dezamăgiri aş menţiona Leapmotor şi Lynk & Co, nume care sunt vizibile în România doar prin campaniile de marketing din online şi prin review-urile şi analizele bloggerilor auto.