Surpriză pe piaţa auto globală în 2024: producătorul chinez BYD poate depăşi producătorul american Ford ca număr de maşini vândute

/
/
6 dec. 24
/

Când te gândeşti la istoria maşinilor şi la evoluţia acestei industrii, este aproape imposibil să nu îţi vină în minte numele de Ford. Că e Ford marca sau Henry Ford omul, este destul de clar că Ford face parte din istorie.

Din păcate piata auto globală la zi este foarte, dar foarte competitivă, iar grupul Ford, deşi rezistă aproape eroic, nu mai este de ceva timp forţa de altă dată. În 2023 producătorul american a vândut 4.4 milioane de autovehicule, ocupând locul 6 la nivel mondial în rândul marilor companii.

Pentru 2024 însă, aşteptările sunt ca Ford să termine pe 7, producătorul chinez BYD având toate şansele să îl depăşească. Conform celor mai recente rapoarte, BYD a reuşit să comercializeze în primele 9 luni ale anului 3.25 milioane de autovehicule, în timp ce Ford a vândut cu puţin mai mult, 3.28 milioane de autovehicule.

Problema este că Ford mai mult stagnează (creşterea YoY este de sub 1%), în timp ce BYD creşte în ritm accelerat (creşterea YoY este de 38%).

Ţinând cont de cele două evoluţii, dar şi de diferenţa foarte mică dintre cele două companii după primele 9 luni, eu zic că BYD are toate şansele să depăşească Ford şi să devină astfel al şaselea cel mai mare producător auto global (după Toyota, Volkswagen, Hyundai Group, Stellantis și General Motors).

Sursa: profit.ro
Categorii: gAuto
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.