Criza semiconductorilor continuă să îşi facă simţită prezenţa şi chiar dacă cererea este destul de ridicată în piaţă, livrările efective au redus numărul înmatriculărilor şi la nivelul lunii septembrie.
În Uniunea Europeană au fost înmatriculate luna trecută 718.598 de maşini noi, cu 23.1% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Raportat la primele nouă luni, în 2021 avem un plus de 6.6% vs 2020, însă doar pentru că anul trecut au fost 2-3 luni la începutul pandemiei când vânzările s-au apropiat de 0.
Iată care au fost cele mai vândute mărci în Uniunea Europeană:
- Volkswagen: 91.147 (-28% 🔴);
- Toyota: 60.387 (-18.5% 🔴);
- Renault: 58.731 (-30.1% 🔴);
- BMW: 57.118 (-16.8% 🔴);
- Kia: 56.090 (+56.2% 🟢);
- Hyundai: 52.254 (+5.7% 🟢);
- Peugeot: 48.877 (-35.8% 🔴);
- Mercedes-Benz: 42.696 (-49.9% 🔴);
- Ford: 42.350 (-46.2% 🔴);
- Audi: 42.100 (-31.3% 🔴);
- Opel: 41.663 (-24.6% 🔴);
- Škoda: 38.694 (-40.1% 🔴);
- Dacia: 37.664 (-13.6% 🔴);
- Fiat: 34.758 (-35.5% 🔴);
- Citroën: 33.951 (-24% 🔴).
Observaţi că Volkswagen rămâne în continuare cel mai apreciat brand, chiar dacă vânzările au fost cu 28% mai mici decât în septembrie 2020. Dacia ocupă un onorabil loc 13 fiind foarte aproape ca număr de vânzări de Skoda.
Din cele 15 mărci aflate în top, doar două au reuşit creştere faţă de anul trecut: Kia (+56.2%) şi Hyundai (+5.7%). Pentru Kia 2021 este un an al recordurilor în Europa, compania sud-coreeană ajungând la o cotă de piaţă istorică de 4.2% (pentru perioada ianuarie – septembrie). Printre cele mai apreciate maşini ale acestui brand au fost Sportage, Niro şi Ceed. Nici Hyundai nu o duce rău, noul Tucson fiind foarte bine primit de europeni.