Vânzările auto în Uniunea Europeană la nivelul lunii septembrie au fost sub cele de anul trecut. Dacia ocupă locul al 13-lea

/
/
18 oct. 21
/

Criza semiconductorilor continuă să îşi facă simţită prezenţa şi chiar dacă cererea este destul de ridicată în piaţă, livrările efective au redus numărul înmatriculărilor şi la nivelul lunii septembrie.

În Uniunea Europeană au fost înmatriculate luna trecută 718.598 de maşini noi, cu 23.1% mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Raportat la primele nouă luni, în 2021 avem un plus de 6.6% vs 2020, însă doar pentru că anul trecut au fost 2-3 luni la începutul pandemiei când vânzările s-au apropiat de 0.

Iată care au fost cele mai vândute mărci în Uniunea Europeană:

  1. Volkswagen: 91.147 (-28% 🔴);
  2. Toyota: 60.387 (-18.5% 🔴);
  3. Renault: 58.731 (-30.1% 🔴);
  4. BMW: 57.118 (-16.8% 🔴);
  5. Kia: 56.090 (+56.2% 🟢);
  6. Hyundai: 52.254 (+5.7% 🟢);
  7. Peugeot: 48.877 (-35.8% 🔴);
  8. Mercedes-Benz: 42.696 (-49.9% 🔴);
  9. Ford: 42.350 (-46.2% 🔴);
  10. Audi: 42.100 (-31.3% 🔴);
  11. Opel: 41.663 (-24.6% 🔴);
  12. Škoda: 38.694 (-40.1% 🔴);
  13. Dacia: 37.664 (-13.6% 🔴);
  14. Fiat: 34.758 (-35.5% 🔴);
  15. Citroën: 33.951 (-24% 🔴).

Observaţi că Volkswagen rămâne în continuare cel mai apreciat brand, chiar dacă vânzările au fost cu 28% mai mici decât în septembrie 2020. Dacia ocupă un onorabil loc 13 fiind foarte aproape ca număr de vânzări de Skoda.

Din cele 15 mărci aflate în top, doar două au reuşit creştere faţă de anul trecut: Kia (+56.2%) şi Hyundai (+5.7%). Pentru Kia 2021 este un an al recordurilor în Europa, compania sud-coreeană ajungând la o cotă de piaţă istorică de 4.2% (pentru perioada ianuarie – septembrie). Printre cele mai apreciate maşini ale acestui brand au fost Sportage, Niro şi Ceed. Nici Hyundai nu o duce rău, noul Tucson fiind foarte bine primit de europeni.

Sursa: facebook.com/autocritica
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Oraşul Stuttgart, cândva un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, ar putea intra într-un soi de faliment

Stuttgart, un oraş cu o populaţie de aproape 600.000 de locuitori, este capitala landului german Baden-Württemberg şi al şaselea oraş din Germania ca dimensiune. Acesta a fost foarte mult timp un simbol al prosperităţii susţinut de industria auto germană, aici având sedii companii uriaşe precum Mercedes, Porsche, Bosch, SMR Automotive sau Mahle.

Chinezii de la SAIC anunţă vânzări record în Europa în 2025 pentru marca MG (şi în România cifrele arată bine)

MG este o marcă auto britanică ce a fost lansată în 1924, dar care în prezent este deţinută de grupul chinez SAIC. Compania livrează în general maşini accesibile ca preţ, unele care concurează pe acelaşi segment cu Dacia, Suzuki, Skoda sau Renault.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).