Volkswagen a dominat piaţa auto europeană în 2023, Toyota şi Audi fiind la mare distanţă (Dacia pe un decent loc 11)

/
/
17 feb. 24
/

Piaţa auto europeană a crescut frumos în 2023, aceasta ajungând la un plus de 14% vs 2022, adică 12.792.151 maşini în cifre exacte.

Acest rezultat este cel mai bun din ultimii patru ani, însă râmâne în continuare sub vânzările din anii de dinainte de pandemie, perioadă în care piaţa europeană depăşea fără probleme 15 milioane de unităţi pe an.

La nivel de motorizări, 58% din totalul vânzărilor au fost cu motor pe benzină, 16% cu motor diesel, 16% cu motor electric şi 8% PHEV (plug-in hybrid).

Cea mai apreciată marcă de către europeni în 2023 a fost Volkswagen, brandul german reuşind să comercializeze 1.343.740 maşini, în creştere cu 12% vs 2022. Locurile doi şi trei au fost ocupate la mare distanţă de Toyota cu 819.544 unităţi vândute şi +8% vs 2022, respectiv Audi cu 730.690 unităţi vândute şi +19% vs 2022.

Următoarele locuri în top 10 au fost ocupate de BMW, Mercedes, Renault, Skoda, Peugeot, Kia şi Ford, Dacia fiind prima în afara acestuia cu 550.889 unităţi vândute şi o creştere de 17% vs 2022.

Strict raportat la creşteri procentuale an pe an, cel mai mult au evoluat Lotus (+523%), BYD (196%), MG (+105%), Tesla (+56%) şi Lexus (+54%).

Sursa: jato.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.