gAuto

Normele de poluare Euro 7 propuse de Comisia Europeană ar trebui aplicate începând cu iulie 2025. Acestea implică o serie de măsuri considerate draconice de către industria auto:

  • emisiile de NOx să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).

Normele Euro 7 vor interveni şi asupra particulelor generate de sistemele de frânare, asta înseamnă că şi maşinile electrice vor fi afectate de acestea. De asemenea, vehiculele vor avea obligaţia să respecte noile norme chiar şi după 200.000 de km rulaţi.

În prezent 8 ţări membre ale Uniunii Europene, printre care şi România, au anunţat că nu sunt de acord cu aceste propuneri, iar Germania, cea mai mare economie din uniune, a confirmat că va avea o atitudine critică la adresa acestor norme de poluare.

Negocierile din ultima perioadă dintre state par a da rezultate, astfel că un document de compromis transmis de preşedinţia Suediei confirmă că normele de poluare Euro 7 vor fi adoptate, însă aplicarea acestora va fi întârziată cu 2-3 ani.

Se pare că şi România este de acord cu această propunere, ţara noastră transmiţând Comisiei Europene o listă de observaţii, printre care şi necesitatea aplicării normei de poluare Euro 7 într-un termen de 3 ani de la adoptarea actelor de implementare.

Sursa: profit.ro