La începutul acestei luni aflam că Parlamentul European a votat adoptarea pachetului legislativ care propune reducerea emisiilor de CO2 cu 100% până în 2035 (raportat la anul de referinţă 2021). Pachetul a fost adoptat cu 339 voturi pentru, 249 împotrivă şi 24 abţineri.
Prin această decizie se confirmă oficial că din 2035 în Uniunea Europeană nu se vor mai putea comercializa maşini cu motoare termice. Cel puţin teoretic.
Practic situaţia este diferită deoarece implementarea se va face în fiecare stat membru, iar aici interesele sunt variate. Ţările cu o industrie auto modestă vor accepta planul întocmai, în timp ce ţările cu o industrie auto dezvoltată vor avea obiecţii, vor cere derogări etc.
Chiar dacă negocierile dintre Uniunea Europeană şi statele membre sunt încă într-o fază incipientă, avem deja prima ţară care nu este de acord cu acest plan – 🇩🇪Germania🇩🇪. Christian Lindner, Ministrul Federal al Finanţelor, a declarat că vor continua să existe nişe pentru automobilele cu motoare pe combustie astfel încât o interdicţie ar fi o greşeală şi de aceea guvernul de la Berlin nu va fi de acord cu această legislaţie europeană.
Acelaşi Christian Lindner a completat ulterior şi a transmis că Germania va fi cea mai importantă piaţă pentru vehiculele electrice din Uniunea Europeană.