gAuto

Este ştiut deja că România are unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Uniunea Europeană, iar în contextul în care se doreşte reducerea rapidă a emisiilor CO2, ţara noastră este obligată să adopte măsuri urgente de scoatere din circulaţie a maşinilor vechi şi foarte vechi.

Pentru actualul Guvern reducerea vârstei parcului auto este o prioritate, în prezent existând în lucru mai multe variante de măsuri pentru autovehiculele mai vechi de 15 ani. Ministrul Mediul, Tanczos Barna, a declarat că într-un timp foarte scurt, poate chiar anul acesta, proprietarii de maşini bătrâne vor avea de plătit taxe noi.

“Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta.”, a declarat Tanczos Barna.

Momentan nu s-a stabilit nimic, deci nu ştim ce măsuri vor fi luate, cine le va aplica, cât de aspre vor fi acestea etc. Chiar dacă este prea devreme să discutăm despre ce va fi, nu cred că aceste măsuri vor fi prea indulgente, ideea din spatele lor este ca proprietarii de maşini foarte vechi să renunţe la ele. Mă gândesc că va exista şi o soluţie de compensare pentru aceştia, nu toţi îşi permit o maşină nouă pentru a aplica la Programul Rabla.

Sursa: digi24.ro

Categorii: gauto
Urmărește-ne pe Google News!

Despre autor

Cosmin Mușat

Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează OnePlus 9 Pro și Acer Nitro 5 AN517-52.