Situația vânzărilor de vehicule în România se pare că a fost stabilită pentru anul trecut, iar recordul absolut este deținut de Dacia, care a reușit pentru prima dată în istorie să ocupe primele cinci poziții din clasament.
Așa cum probabil se aștepta toată lumea, pe primul loc ca vânzări a rămas și în 2023 Dacia Logan, ce s-a comercializat în 14.269 unități. Pe locul secund este nimeni altul decât Duster, cu cea de-a doua generație, care urmează a fi înlocuită anul acesta de către Duster 3. SUV-ul a fost achiziționat de 10.908 clienți. Podiumul este completat, la mică distanță, de Dacia Sandero, care a fost cumpărată de 9.891 români.
Cea de-a patra poziție a fost ocupată de electricul Spring, care s-a vândut în 6.875 exemplare. Dacia Spring este de departe cel mai vândut EV din România în 2023, atingând o cotă de piață de peste 43%. Aproape jumătate dintre clienți au optat pentru versiunea Extreme 65.
Locul cinci este ocupat, deloc neașteptat, de către Jogger, care a convins 4.175 clienți din România.
În ceea ce privește situația generală a înmatriculărilor din 2023 din țara noastră, ACAROM a realizat topul pe mărci după cum urmează:
- DACIA – 45.280 unitati
- RENAULT – 10.562 unitati
- TOYOTA – 10.529 unitati
- SKODA – 10.376 unitati
- VOLKSWAGEN – 9.758 unitatii
- HYUNDAI – 8.840 unitati
- FORD – 6.585 unitati
- MERCEDES – 4.690 unitati
- BMW – 4.608 unitati
- SUZUKI – 4.571 unitati
O singură remarcă vreau să fac referitor la topul de mai sus. Ideea este că dacă în urmă cu 3 – 4 ani îmi spunea cineva că în România Toyota va depăși ca vânzări de mașini noi mărcile Skoda și VW, i-aș fi spus că delirează.
Oricum, diferențele de unități înmatriculate dintre locurile 2 și 5 este minimă, ba chiar și Hyundai se apropie serios de VW.
Ce mi se mai pare ciudat în clasament este că Mercedes și BMW se vând mai bine ca o marcă accesibilă precum Suzuki, care, culmea, are în ofertă destule SUV-uri, SUV-ulețe și crossovere cu prețuri decente, deci cumva pe placul românilor. Cel puțin teoretic, se pare…