Volkswagen vrea să construiască o fabrică de baterii în Europa de Est, România nu este pe lista scurtă de opţiuni

/
/
12 oct. 21
/

Dacă în cazul parteneriatului Ford şi SK Innovation ţara noastră este una dintre favorite, în cazul Volkswagen nu putem spune acelaşi lucru.

Compania germană vrea să construiască până în 2030 şase fabrici de baterii pentru maşini electrice în Europa. Trei dintre acestea vor fi construite în Germania, Suedia şi Spania, iar acum se caută variante pentru restul de trei. Una din cele rămase va fi sigur construită în Europa de Est, iar pe lista scurtă s-ar afla Cehia, Slovacia, Polonia şi Ungaria.

Cele mai mari şanse ar avea Cehia, ţară unde grupul Volkswagen are un istoric deja prin Skoda. Thomas Schmall, membru în boardul Volkswagen, a declarat că „Cehia este o locație atractivă potențială pentru una din cele șase uzine pe care Volkswagen plănuiește să le construiască în Europa, cu energie și costuri cu forța de muncă competitive, dar și cu conexiuni bune cu alte locații din Europa de Est ale grupului, cât și cu conexiuni faţă de unul din cele mai mari depozite de litiu din Europa. Factorul decisiv va fi faptul că atacă tranziția la electromobilitate – de la încărcare la energii regenerabile și la dezvoltarea consistentă a infrastructurii de încărcare, precum și promovarea intensă a tehnologiilor viitorului”.

Volkswagen a anunţat că o decizie finală va fi luată anul viitor, însă până atunci reprezentanţii Skoda vor face lobby puternic pentru Cehia.

Sursa: profit.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.