Dacă în cazul parteneriatului Ford şi SK Innovation ţara noastră este una dintre favorite, în cazul Volkswagen nu putem spune acelaşi lucru.
Compania germană vrea să construiască până în 2030 şase fabrici de baterii pentru maşini electrice în Europa. Trei dintre acestea vor fi construite în Germania, Suedia şi Spania, iar acum se caută variante pentru restul de trei. Una din cele rămase va fi sigur construită în Europa de Est, iar pe lista scurtă s-ar afla Cehia, Slovacia, Polonia şi Ungaria.
Cele mai mari şanse ar avea Cehia, ţară unde grupul Volkswagen are un istoric deja prin Skoda. Thomas Schmall, membru în boardul Volkswagen, a declarat că „Cehia este o locație atractivă potențială pentru una din cele șase uzine pe care Volkswagen plănuiește să le construiască în Europa, cu energie și costuri cu forța de muncă competitive, dar și cu conexiuni bune cu alte locații din Europa de Est ale grupului, cât și cu conexiuni faţă de unul din cele mai mari depozite de litiu din Europa. Factorul decisiv va fi faptul că atacă tranziția la electromobilitate – de la încărcare la energii regenerabile și la dezvoltarea consistentă a infrastructurii de încărcare, precum și promovarea intensă a tehnologiilor viitorului”.
Volkswagen a anunţat că o decizie finală va fi luată anul viitor, însă până atunci reprezentanţii Skoda vor face lobby puternic pentru Cehia.