Am realizat o listă cu automobilele electrice cele mai ieftine de pe piața noastră având ca limită superioară de preț suma de 25.000 euro, bineînțeles cu subvențiile acordate de stat*.

Prețurile au fost luate de pe site-urile importatorilor, fiind valabile la data publicării.

Am realizat cu acestă ocazie și un raport între prețul de vânzare și autonomia oferită, fiind un criteriu esențial în decizia de cumpărare a unui autoturism electric.

Lansare Dacia Spring

Dacia Spring a intrat deja în peisajul autohton și o remarci la orice colț de stradă.

🚗 Dacia Spring ➡️ motor de 33 kw, 230 km autonomie, la pretul de 11.050 euro (cu totate bonusurile oferite de stat si promotiile actuale). Raportul pret/autonomie 48 euro/km;

🚗 Smart EQ fortwo ➡️ motor de 60 kw, 135 km autonomie, preț aprox. 12.000 euro (preț de bază afișat 23.960 euro minus aproximativ 12.000 euro ecobonusuri). Raport preț/autonomie ajunge la 89euro/km;

🚗 Fiat 500e: 

➡️ motor de 70kw, 190 km autonomie, preț 19.360 euro. Raportul atins este de 102 euro/km;

➡️ motor de 87kw, 303 km autonomie, preț 23.280 euro. Raportul atins este de 77 euro/km;

Reanult Zoe – prima generație a fost testată și pe Gadget.ro

🚗 Renault Zoe  ➡️ motor de 80 kw, autonomie 313 km, preț 22.670 euro. Raport preț / autonomie este de 72 euro/km;

Renault Megane E-TECH Electric 2022 EV60 220CP Iconic

Unul dintre cele mai interesante automobile electrice de la Renault în momentul de față și nu numai.

🚗 Renault Megane E-tech ➡️  motor 96 kw, autonomie 293 km, preț 24.100 euro. Raportul preț / autonomie ajunge la 82 euro/km;

🚗 VW e-up ➡️  motor de 61 kw, autonomie 260 km, preț 16.495 euro. Tot aici amintesc și de Skoda Citigo iV, aceeași platformă și preț similar. Raportul este de 63 euro/km;

🚗 Opel Corsa e – motor de 100 kw, autonomie 330 km, preț 23.540 euro. Vom include aici și Peugeot e-208 care are aceeași platformă si preț echivalent. Raport 71 euro/km;

Am ales modelele cele mai relevante pentru această comparație, deși prețurile oscilează destul de mult, din păcate mai mult in sus.

Așa cum era de așteptat, Dacia stă cel mai bine, fiind ajutată și de faptul ca bonusurile sunt fixe și nu procentuale (prețul se reduce la jumătate). Observăm că, deși este la un preț comparabil cu Spring, Smart oferă o autonomie destul de mică, chiar și pentru oraș.

În cazul Fiat, merită investiția în varianta cu autonomie mai mare – pentru un plus de 20% la preț avem 50% mai multă autonomie. Se remarcă VW și Skoda care oferă destul de mult pentru prețul cerut.

Evident că decizia de cumpărare nu ține cont doar de acești factori (preț / putere / autonomie), dar reprezintă un punct de plecare.