CEO-ul Volkswagen susţine că implementarea normelor Euro 7 va face aproape imposibilă producţia modelelor gen Polo după 2025

/
/
18 nov. 22
/

În urmă cu o săptămână Comisia Europeană a publicat propunerile pentru viitoarele norme Euro 7. Acestea sunt destul de drastice, aspect ce a atras nemulţumirile marilor producători auto.

Conform Comisiei Europene, din iulie 2025 autoturismele şi LCV-urile ar trebui să respecte următoarele norme:

  • emisiile de NOx să fie reduse cu 35% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 56% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6);
  • nivelul de particule să fie redus cu 13% pentru autoturisme şi LCV-uri şi cu 39% pentru camioane şi autobuze (raportat la Euro 6).

Uniunea Europeană susţine că noile modificări ar putea fi implementate cu un cost mediu suplimentar de doar 300 euro / maşină, însă constructorii auto nu sunt de acord, mai ales dacă vorbim de maşini din clasa mică.

CEO-ul Volkswagen, Thomas Schäfer, susţine că modificările ce vor trebui făcute la maşinile cu motoare pe benzină şi diesel vor aduce un cost suplimentar de până la 5000 de euro, aspect ce ar putea atrage retragerea de pe piaţă a modelelor gen Volkswagen Polo, asta pentru că acestea nu ar mai fi rentabile.

Până în 2025 se estimează că vor apărea din ce în ce mai multe maşini electrice cu preţ de sub 20.000 euro, aspect ce ar pune şi mai multă presiune pe vehiculele ieftine cu motoare termice.

Unele voci din industrie consideră că implementarea normelor Euro 7 nu îşi mai are rostul în condiţiile în care se investesc sume uriaşe în electrificare, iar trecerea de la maşini cu motoare termice la cele cu motoare electrice se va face natural.

Sursa: hotnews.ro
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

Sezonul 2025 din Formula 1 se încheie în acest weekend, iar lupta pentru titlul mondial se dă între trei piloţi (se anunţă 3 zile explozive)

În luna februarie a acestui an vă scriam un articol legat de startul noului sezon de Formula 1. Cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că vin în atenţia voastră cu un nou articol, unul în care vă prezint finalul sezonului.

Un nou brand auto chinezesc va intra în România în 2026 (face parte din grupul Chery)

Lansările de branduri auto chinezeşti vor continua şi în 2026, piaţa de maşini noi din România urmând a deveni din ce în ce mai aglomerată.

Românii au cumpărat masiv maşini noi în luna noiembrie, creşterea fiind de peste 35% an pe an

Într-o ţară în care la nivel economic cureaua a fost strânsă începând cu a doua jumătate a anului, vânzările de maşini noi merg exact invers, impulsionate oarecum şi de relansarea programului Rabla în varianta cu buget mai mic.