Surse din industrie susţin că Uniunea Europeană ar putea permite comercializarea de maşini cu motoare termice şi după 2035

/
/
22 mart. 23
/

Parlamentul European a votat în luna februarie noul regulament care interzice vânzarea de maşini cu motoare termice începând cu anul 2035, însă s-ar părea că lucrurile nu vor sta chiar aşa.

La presiunile şi numulţumirile declarate oficial ale Germaniei şi Italiei (ţări cu o industrie auto dezvoltată), cât şi ale României, Poloniei, Ungariei, Slovaciei şi Republicii Cehe, reprezentanţii Comisiei Europene ar fi întocmit un nou plan strategic, unul care va permite comercializarea maşinilor cu motoare termice şi după 2035.

Există totuşi o condiţie esenţială şi anume aceea ca acestea să fie alimentate 100% cu combustibil sintetici ce nu poluează, aşa numiţii “e-fuels”. Pentru a fi siguri că se va întâmpla acest lucru, cei care au gândit noua strategie propun ca această nouă categorie de maşini să vină cu sisteme de siguranţă care să nu permită pornirea motorului dacă în rezervor senzorii vor descoperi carburant obişnuit.

Momentan se produc cantităţi infime de carburanţi sintetici, însă până în 2035 mai este ceva timp pentru dezvoltarea unora noi.

Prin această decizie Uniunea Europeană ar mulţumi şi industria auto europeană, cea care susţine că ambiţiile actuale sunt nerealiste. Dacă se anulează şi implementarea normei Euro 7 din 2025, putem spune că producătorii auto vor obţine tot ce şi-au dorit.

Sursa: reuters.com
Cosmin Mușat
Editor la Gadget.ro, pasionat de tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. Scrie despre cele mai noi informaţii din lumea IT&C, review-uri, gadget-uri nonconformiste etc. Utilizează Samsung Galaxy S25 Ultra și Acer Nitro 5 AN517-52.

De la 1 iulie 2026 se măreşte valoarea punctului de amendă (vom avea astfel amenzi de circulaţie mai mari)

După cum probabil aţi citit zilele acestea prin presă, guvernul intenţionează să mărească salariul minim pe economie de la 1 iulie 2026. Acesta va creşte de la 4050 lei, la 4325 lei (atenţie, vorbim despre salariul brut aici).

De la Dacia Logan de 5000 de euro în 2005, la Dacia Logan de 15.000 euro în 2025 (în 20 de ani preţul de plecare s-a triplat)

În septembrie 2004 Dacia începea să livreze primele unităţi ale celui mai recent model al său, Dacia Logan. „Maşina de 5000 de euro” cum era promovată atunci, a ajuns rapid la inimile românilor, iar din 2005 a fost an de an în topul celor mai bine comercializate autovehicule din România (2005 a fost primul an…

Ce anvelope de iarnă recomandați în 2025 și la cât timp sau număr de kilometri considerați că trebuiesc a fi schimbate?

Cred că deja mare parte dintre cei ce schimbă anvelopele între sezoane au făcut vizita la service sau au realizat operațiunea pe acasă. Temperaturile au coborât recent sub pragul a 0 grade Celsius, iar anvelopele de vară nu le-aș mai vedea recomandate.