După câteva săptămâni în care Dacia a început o campanie de promovare pentru noile Logan, Sandero și Sandero Stepway, cu poze de la exterior și mai apoi cu niște imagini din interior, constructorul român ne pune la dispoziție toate dealiile plus o galerie foto cuprinzătoare.

Sunt multe de spus despre noua gamă Dacia 2020, o să luăm noutățile pe rând, într-o formă, zic eu, ușor de parcurs:

  • Toate cele 3 noi mașini sunt construite pe platforma Renault CMF, aceeași pe care sunt produse noile Clio și Captur, modele cu care am avut deja de-a face și pe care le-am apreciat. Platforma CMF le va permite noilor automobile de la Dacia să puncteze mult mai bine la capitolul siguranță;

Platforma Dacia Sandero 2020

  • Dimensiunile au crescut pe mai toate direcțiile, cu excepția înălțimii. Astfel, noile modele vor avea o linie ceva mai dinamică. Un Sandero 2020, de exemplu, este mai lat cu nu mai puțin de 11.5 cm față de generația pe care o va înlocui. La Logan 2020, lungimea este mai mare cu 3.6 cm, iar ampatamentul este și el mărit, pentru un spațiu interior și mai generos, cel mai bun din clasa sa, după cum afirmă Dacia. În cazul Sandero Stepway 2020, garda la sol este doar un pic mai ridicată, ajungând la 17.4 cm;
  • În ceea ce privește dotările exterioare, toate cele 3 modele vor primi standard faruri cu LED, jante Flexwheels (jante de tablă ce imită aliajul de aluminiu), pe 15 inch standard sau 16 opțional, oglinzi exterioare cu design aerodinamic. Pun aici cea mai mare parte a pozelor de exterior;

Noua Dacia Logan 2020:

Noua Dacia Sandero 2020:

Noua Dacia Sandero Stepway 2020:

  • Merită menționate separat trapa cu acționare electrică, disponibilă opțional pentru prima dată în gama Dacia, precum și sistemul inteligent al barelor de plafon de la Dacia Sandero Stepway 2020. Acestea pot fi așezate longitudinal, în mod normal, sau fixate transversal, atunci când pot susține o greutate de până la 80 de kg:
  • Spațiul pentru bagaje a reprezentat mereu un motiv de mândrie pentru Dacia Logan, iar noul model se mândrește cu un volum de 528 de litri, cu 18 litri mai mult decât vechea generație. În plus, poți opta pentru un organizator de portbagaj, ce poate împărți practic spațiul în mai multe zone. Sandero și Sandero Stepway propun un portbagaj cu un volum standard de 328 litri, valoare bună în segment;
  • În interior, acolo unde Dacia a primit până acum multe reproșuri, totul este schimbat. Noul design este modern, zonele sunt bine delimitate, comenzile sunt amplasate mai logic, mai ergonomic. Noua gamă Dacia 2020 promite materiale și finisări mai bune calitativ;
  • Un alt capitol pentru care vechile generații Dacia Logan și Sandero erau criticate a fost regândit. Spațiul pentru pasageri este mai mare, dar nu asta era problema. Poziția pe banchetă și designul scaunelor față au fost revizuite, iar de acum se pare că poziția pasagerilor, dar și a șoferului va fi mult mai confortabilă. Volanul va avea reglaj atât pe înălțime, cât și pe adâncime. În plus, din aprilie 2021, clienții vor putea opta pentru încălzire în scaunele față;
  • În ceea ce privește dotările, standard sau opționale, pe noua gamă Dacia 2020 se vor regăsi pilot automat cu comenzi pe volan, climatizare automată cu afișaj digital, frână de parcare electrică, senzori de lumină, de ploaie și de parcare față și spate plus cameră video pentru marșarier;
  • Sistemele de infotainment vor fi de trei feluri: Media Control, Media Display și Media Nav. Primul, oferit standard, reprezintă un sistem clasic de radio și player audio de pe stick USB, cu două difuzoare, la care însă poți conecta telefonul mobil prin Bluetooth și USB. Astfel, ecranul smartphone-ului se transformă în ecranul sistemului multimedia, iar controlul anumitor funcții se poate face și prin intermediul butoanelor de pe volan. Media Display este sistemul de infotainment cu ecran tactil de 8 inch, cu suport Apple CarPlay și  Android Auto. Aduce două difuzoare în plus față de Media Control. Media Nav este un Media Display cu navigație inclusă, 6 difuzoare și conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto;
  • Pe partea de siguranță, noua gamă Dacia 2020 plusează evident. Pe lângă platforma Renault CMF, ce asigură o rigiditate structurală și o mai protecție la impact mai ridicate, noile modele Dacia integrează senzori de presiune în uși și accelerometru ce vor detecta impactul mai rapid și vor declanșa mai repede airbag-urile laterale și cortină. Apropo de asta, vor fi 6 airbag-uri standard pe fiecare dintre cele 3 modele Dacia. Pe lângă acestea, vor fi disponibile centuri cu pretensionare, sistem de apel automat la 112, asistent la frânarea de urgență, asistent pentru unghiul mort, asistență la parcare și la plecarea din rampă;

  • Motorizările vor fi, cel puțin pentru început, reprezentate doar de unități pe benzină. Vorbim, de fapt, despre motorul de 1 litru, cu trei cilindri în linie, în diferite declinații de putere. Baza este agregatul SCe 65 ce oferă doar 65 CP și transmisie manuală cu 5 rapoarte. Următorul în gamă este TCe 90 ce poate fi cuplat fie cu  cutie manuală cu 6 trepte, fie cu una automată, de tip CVT. Vârful de lance este motorul TCe 100 ECO-G, ce furnizează 100 CP, trimiși roților printr-o transmisie manuală cu 6 rapoarte. Acesta permite alimentare cu GPL sau benzină, având câte un rezervor de 50 de litri pentru fiecare tip de combustibil. Astfel, autonomia cu ambele plinuri făcute, ajunge până la circa 1300 de km.

Nu știu cum vi se par vouă noile modele Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway, dar, din partea mea, succesul lor îl va depăși pe cel al generațiilor precedente. Decizia de a trimite Logan-ul în doar 10 țări din UE ar putea părea ciudată, dar sunt sigur că s-au făcut calcule exacte și că nu vor fi afectate (prea rău) vânzările Dacia din această cauză.

Sursa : TurboMag.ro

Categorii: gauto

Despre autor

Darius Pană

Editor pe Gadget.ro din septembrie 2014. Pasionat de tehnologie, automobile și fotografie. Scrie recenzii pentru telefoane mobile, automobile, dispozitive din zona audio, monitoare, televizoare, aparate foto și orice alt gadget. Folosește Huawei Pura 70 Ultra, Canon EOS M200 + Canon EF-M 22mm 1:2, Canon EF-S 15-85 mm 1:3.5-5.6 IS USM și Canon EF 50mm 1:1.8 STM pentru fotografii și Sony ZV-E10 pentru video.