gAuto

Pe 2 iunie 2004 Dacia lansa la Salonul Auto de la Paris una dintre cele mai de succes maşini din istoria mărcii – Dacia Logan. Renault (gigant ce achiziţionase Dacia în 1999) promova această maşină drept „Dacia de 5000 de euro”. Succesul a fost rapid, conform site-ului oficial dacia.ro „obiectivele de vânzări fiind depășite încă din primul an, ca urmare a cererii puternice din partea clienților.”

Sursa foto: https://www.dacia.ro/despre-dacia/istoric.html

Timpul a trecut, marca Dacia s-a dezvoltat şi chiar dacă a rămas la stadiul de brand low-cost, preţurile au crescut simţitor. În 2023 preţul mediu al unei maşini Dacia în Europa a ajuns la 17.500 de euro, de 3.5 ori mai mult decât „Dacia de 5000 de euro” de acum 19 ani.

Din fericire vânzările mărcii româneşti merg excelent, asta şi mulţumită modelului Dacia Sandero, cea mai bine vândută maşină în Europa luni la rând.

„Vânzările Dacia au crescut cu 24% în primul semestru al acestui an şi am ajuns la o cotă de piaţă de 4,5% în Europa. Pentru a doua jumătate de an comenzile nu sunt fantastice, pentru că toată piaţa este afectată, nu este ceva specific Dacia, însă avem comenzi pentru următoarele trei luni şi jumătate“, a transmis Xavier Martinet, director de marketing vânzări & operaţiuni Dacia.

După cum puteţi observa pe graficul de mai sus, cota de 4.5% în Europa în primele şase luni ale anului este cea mai bună din istoria mărcii (sperăm să se menţină aşa până la sfârşit de an).

Aşa cum am aflat deja, Dacia va rămâne în continuare o marcă low-cost, una care în prezent este aleasă de clienţi pentru preţ şi design.

Sursa: zf.ro