gEV

În ultimele două luni am scris două articole legate de suspendarea producţiei de maşini electrice în grupul Volkswagen. Prima a avut legătură cu modelele Volkswagen ID.3 şi Cupra Born, iar a doua a vizat Volkswagen ID.4, ID.5 şi Audi Q4 e-tron. Deşi doar într-un caz a fost motivată oficial suspendarea pe baza cererii scăzute, foarte probabil aceasta a fost cauza şi celeilalte suspendări.

Cert este că Volkswagen nu are o cerere atât de mare pe maşinile sale electrice, iar costurile sunt uriaşe. Şeful companiei, Thomas Schafer, a recunoscut angajaţilor săptămâna aceasta că în prezent marca Volkswagen nu mai este competitivă şi din acest motiv în perioada imediat următoare se vor aplica măsuri de reducere a costurilor de 10 miliarde de euro.

Acelaşi Thomas Schafer a confirmat angajaţilor că în prezent Volkswagen nu are cum să concureze cu Tesla din cauza structurilor birocratice ineficiente şi rigide din cadrul companiei. Se pare că mai mulţi salariaţi vor fi concediaţi, în special cei din structurile cu rol auxiliar şi din fabrici.

Practic Volkswagen funcţionează în continuare sub o formă învechită, iar actualele modificări ale pieţei nu mai permit o astfel de organizare.

În prezent maşinile electrice Volkswagen nu sunt deloc competitive ca preţ, Tesla şi mărcile chineze având preţuri mult mai atractive.

Sursa: reuters.com